persoonlijk advies
wij helpen u graag!
+31 (0) 499 - 47 66 96 live chat

bestelproces

Design

‘We make you look good!’ is een kreet die vaak te horen is in onze design studio.
We vinden het leuk alles uit de kast te trekken om een cool en uniek design te maken waar jij je happy bij voelt. Met een vette outfit voel je je goed en presteer je beter!

We beginnen met een korte intake per mail of telefoon om te inventariseren wat de wensen zijn. Om dit zo goed mogelijk te kunnen verzorgen, ontvangen wij voorafgaand graag alvast digitaal de logo’s die gebruikt moeten worden.

Bij onze designs werken we aan de hand van een menukaart.

basis ontwerp:
€ 75,- (excl BTW)
  • 1 productgroep (bijv een shirt)
  • 2 designs
  • incl 2 correctierondes
set ontwerp:
€ 100,- (excl BTW)
  • 2 productgroepen (bijv shirt + broek)
  • 2 designs per productgroep
  • incl 2 correctierondes per productgroep
  • bij orders boven de € 2.000, zullen designkosten worden gecrediteerd op het orderbedrag
collectie ontwerp:
€ 150,- (excl BTW)
  • 4 productgroepen (bijv shirt + broek + jack + ander item)
  • 2 designs per productgroep
  • incl 2 correctierondes per productgroep
  • bij orders boven de € 2.000 zullen designkosten worden gecrediteerd op het orderbedrag

Losse ontwerpkosten: € 65,- excl. BTW per uur
Voor alle overige ontwerpkosten en (extra) aanpassingen rekenen we € 65,- per uur. Je ontvangt op voorhand een uren indicatie, waarop je ja of nee kunt zeggen.

Bestel je als particulier dan ontvang je, nadat je hebt aangegeven voor welke ontwerp optie je gaat, een orderbevestiging met daarin het verzoek tot een betaling van de designkosten. Na ontvangst van deze betaling gaat onze studio voor je aan de slag.

Bestel je als vereniging of organisatie dan ontvang je, nadat je hebt aangegeven voor welke designoptie je gaat, een orderbevestiging waarop de designkosten zijn vermeld. Zodra we een akkoord op deze orderbevestiging hebben ontvangen, gaan we voor je aan de slag.

Logo’s en afbeeldingen

Om je design te kunnen maken hebben we logo’s en afbeelding van goede kwaliteit nodig.
We ontvangen daarom graag je artwork in de volgende bestandsformaten:

  • .eps (vector bestand)
  • .ai
  • .pdf (vector bestand)

Indien je niet over vectorbestanden beschikt kunnen wij deze voor je omzetten of maken. Dit kost natuurlijk de nodige tijd, vandaar dat we hier € 45,- ex. BTW per logo voor rekenen.

Startkosten

Eerst een korte uitleg over deze kosten. We weten dat veel fietsgroepen en/of kleine verenigingen en organisaties ook graag in kleding met een eigen uniek design sporten. Wij spelen hier op in. MB sportswear kan al vanaf 5 stuks per productgroep worden besteld. Voor alle orders, klein en groot moeten bepaalde werkzaamheden plaatsvinden. Denk hierbij aan het instellen van machines, orderbegeleding en administratieve werkzaamheden. Om kleine aantallen met een laag orderbedrag toch te kunnen produceren, zijn we genoodzaakt startkosten in rekening te brengen. ‘Anders kan ’t ‘niet uit’ zoals we dat hier intern noemen.

Bij bestellingen met een totaal orderbedrag van minder dan € 1.000 ex BTW brengen we € 100,- ex BTW startkosten in rekening. Bij bestellingen boven de € 1.000 vervallen de startkosten.

Pasmodellen

Uitleg over hoe belangrijk het is om een passessie te organiseren, laten we achterwege. Dit begrijpt iedereen zelf wel. Zeker omdat bestelde artikelen nadien niet kunnen worden geruild of geretourneerd. Onze passets bestaan altijd uit minimaal 4 verschillende maten per productgroep en bij sommige productgroepen – zoals shirts – zelfs uit 5 maten. Zo geven we een representatief beeld en kan er goed worden doorgepast om misverstanden achteraf te voorkomen.

We hanteren de volgende borgbedragen voor onze passets:
€ 250,- ex BTW per productgroep voor shirts, broeken, windvesten en accessoires.
€ 450,- ex BTW per productgroep voor winterjacks, aerosuits en shirts en/of broeken met Dyneema©
(stel dus dat je een passet fietsshirts en winterjacks bestelt, dan betreft dit 2 productgroepen en bedraagt de borg € 250,- + € 450,- = € 650,- ex BTW)

Bestel je als particulier dan ontvang je, nadat je hebt aangegeven voor welke productgroepen je passets wenst te ontvangen, een orderbevestiging met daarin het verzoek tot een betaling van het borgbedrag. Na ontvangst van deze borg worden de passets naar je verzonden. De passets dienen binnen 14 dagen na ontvangst naar ons retour te worden gezonden. Zodra we de passets tijdig, volledig, ongebruikt (niet in gesport) en onbeschadigd retour hebben ontvangen, zal het borgbedrag binnen 2 werkdagen worden teruggestort.

Bestel je als vereniging of organisatie dan ontvang je, nadat je hebt aangegeven voor welke productgroepen je passets wenst te ontvangen, een orderbevestiging waarop deze passets met bijbehorende borgbedragen zijn vermeld. Zodra we deze orderbevestiging getekend retour hebben ontvangen worden de passets vezonden.  Op de orderbevestiging wordt uitdrukkelijk aangegeven dat de passets binnen 14 dagen na ontvangst naar ons retour moeten worden gezonden. Als we de passets tijdig, volledig, ongebruikt (niet in gesport) en onbeschadigd retour hebben ontvangen, komt de borg te vervallen. Mocht dit niet het geval zijn, dan zal het borgbedrag volledig worden gefactureerd.

Kleuren

Onze unieke manier van drukken maakt het in principe mogelijk alle kleuren te gebruiken, zelfs een overloop van kleuren of verschillende mate van transparanties. Hiermee kun je waanzinnige creaties realiseren. Bij twijfel over een kleur zullen we je hierin altijd vrijblijvend adviseren.

Levertijden

Onze levertijden zijn standaard tussen de 6 – 8 weken na goedkeuring orderbevestiging en ontvangst van de aanbetaling. De levertijd is afhankelijk van het moment in het jaar en bijbehorende drukte. In verband met onze hoge kwaliteiststandaard is het niet mogelijk om dit productieproces te versnellen. Als je een specifieke deadline hebt qua leverdatum is het dus belangrijk dit vooraf te aan te geven.

Betaling

Al onze bestellingen worden aangenomen volgens vaste betalingscondities.

Organisaties doen een 50% aanbetaling op basis van de orderbevestiging. Zodra we dit bedrag hebben ontvangen, zullen we de productie starten en gaat de levertijd van 6-8 weken lopen. De bestelling zal worden verzonden naar 1 adres in Nederland. De overige 50% dient binnen 14 dagen na levering te worden voldaan.
 
Verenigingen doen een 50% aanbetaling op basis van de orderbevestiging. Zodra we dit bedrag hebben ontvangen, zullen we de productie starten en gaat de levertijd van 6-8 weken lopen. Zodra de bestelling gereed is zullen we de vereniging hierover informeren met het verzoek de resterende 50% te betalen. Na ontvangst hiervan zal de bestelling binnen 2 werkdagen worden verzonden naar 1 adres in Nederland.

Particulieren doen een 100% vooruitbetaling op basis van de orderbevestiging. Zodra we dit bedrag hebben ontvangen en een akkoord hebben op de drukproef. zullen we de productie starten en gaat de levertijd van 6-8 weken lopen. De bestelling zal worden verzonden naar 1 adres in Nederland.

Herroepen, ruilen en retourneren

Al onze bestellingen worden gemaakt conform het door jou gewenste unieke design. Je geeft hiervoor vooraf toestemming middels een akkoord op een digitale drukproef. Nadat je een akkoord hebt gegeven op de orderbevestiging en drukproef, sturen we je een aanbetalingsfactuur. Zodra wij de aanbetaling hebben ontvangen, nemen wij je bestelling in productie. Vanaf dat moment is het niet meer mogelijk je bestelling te herroepen en/of wijzigen zonder dat hier kosten aan verbonden zijn.

Uitsluiting herroepingsrecht

Aangezien al onze producten bestaan uit maatwerk met een uniek design, is het niet mogelijk de bestelling te herroepen nadat hij in productie is gegaan.

Ruilen / retourneren

Aangezien alle artikelen specifiek op maat worden gemaakt conform de gewenste maten in combinatie met het unieke design, is het niet mogelijk om artikelen te ruilen en of retourneren tenzij het geleverde artikel ondeugdelijk is, bijvoorbeeld door beschadiging en/of niet voldoen aan de afgesproken vereisten.